Biztonságos végszerelék rugalmas gumi tuninggal

Biztonságos végszerelék rugalmas gumi tuninggal

A 2010-ben Háromfán megrendezett bojlis horgászversenyt követően sokan kerestek meg, hogy miként is kell elkészíteni azt a speciális végszereléket, amit bemutattam a tévéstábnak. Mivel a horgászszezon beköszöntésével az érdeklődők száma egyre csak nőtt, úgy döntöttem, megosztom a „titkot”. Azt azonban szeretném tisztázni, hogy ezt a végszereléket nem én találtam ki. Egy német horgászújságban bukkantam rá, és azóta is nagy sikerrel alkalmazom az igazán nehéz, vízi növényzettel vagy más akadókkal benőtt terepeken, ahol nagyon nehéz a halakat partra segíteni.

A szerelék „lelke” egy körülbelül tíz centiméteres szelepgumi darabka, mely körülbelül 30-35 cm-re képes kinyúlni mielőtt elszakadna - tehát az első lépésként kössétek a fonott zsinórt a forgókapocsba és harminc centi után vágjátok el. Következő lépésként fűzzétek át a zsinórt a gumin és kössetek egy forgókapcsot az elvágott zsinór másik végére (egy apró tipp: itt nyugodtan használhattok gyorskapcsot is, mely könnyed előkecserét tesz lehetővé a későbbiekben). Ezek után húzzátok ki a gumit úgy, hogy mindkét végén rácsússzon a kapocs feléig, majd kössétek át egy darab zsinórral a gumit a forgókapcson egy-két egyszerű csomó segítségével. Fontos, hogy ezt nedvesen tegyétek és ne monofil, hanem fonott zsinórral, így kevesebb az esély, hogy elvágjátok a gumit a csomó meghúzását követően! Az átkötésre azért van szükség, hogy terhelés alatt se tudjon lecsúszni a gumi. Ez a szerelék lényegesen előnyösebb, mint az erőgumis szerelék, mivel könnyebb beilleszteni a bojlis végszerelékbe, és ha véletlenül elszakadna a gumi (megsérül vagy elöregszik) nem veszítjük el a halunkat a belefűzött fonott zsinórnak köszönhetően.

Hol helyezkedik el a „gumi tuning” a végszerelékben?

Az ólomkapocs és az előke közé kell beiktatni, ezért úgy válasszátok meg a forgó méretét, hogy az meg tudjon szorulni az ólomkapocsban, ezáltal fixáljátok a szereléket.

Mire van szükség a szerelék elkészítéséhez?

  • szelepgumi,
  • fonott előkezsinór,
  • forgókapocs,
  • előkerögzítő gyorskapocs,
  • spéci olló.

Az érthetőség kedvéért most nézzétek az egészet képekben:

A szerelék elkészítéséhez szükséges kellékek
Elsőként kössétek a zsinórt a forgóba
A gumi nyúlásának megfelelően mérjétek ki a szakadás előtti pontot…
… majd vágjátok le a megfelelő hosszúságú előkezsinórt (kis ráhagyással, a kötést is belekalkulálva!)
Ezt az előkezsinór hosszt fogja elrejteni a rugalmas szelepgumi
Húzzátok rá a szelepgumit az előkerögzítő gyorskapocs végére
Szinte már készen is van, csak fixálni kell a gumit a kapcsokon
Külső kötéssel rögzítsétek a gumit mindkét végén, nehogy lecsússzon
Íme, az akcióképes végszerelék a rugalmas „gumi tuninggal”
Ez a végszerelék ilyen helyekre való!

A szerelék tapasztalataim alapján bármilyen előkével használható, annyiban szoktam csupán változtatni a szereléken, hogy egy picivel rövidebbre hagyom az előkét. Bátran ajánlom akadókban gazdag vizek meghorgászására, nekem már sokat segített töklevelek és fák-bokrok között egyaránt. Jól kiegyenlíti a fonott főzsinór rugalmatlanságát és a keményebb botok rugalmatlanságát is kompenzálja ez a pici gumidarabka.

Remélem, Ti is majd sikerrel alkalmazzátok, ehhez kívánok mindenkinek sok sikert!

Írta és fényképezte: Haskó Tamás

Product catalogue

Haldorádó
Cataloque

The Haldorádó 2025 product catalog has been published, turn to it!

Visit Cataloque
2021 Széchenyi napelem

10seconds until we redirecting you to the payment page.